Hungrig, efter att rita.

Nu är man hemma i Göteborg igen, och jag tar trött vara på ledigheten. Men allt eftersom dagarna går så sakta så börjar fingrarna klia efter att börja rita. det e så tråkigt att när man väl känner att man har lust och tid så har man inte resurserna, alla mina ritsaker är hemma i Eskilstuna!

Jag börjar i alla fall med att leta inspiration, och eftersom datorn med alla länkarna förblev hemma, så fick jag börja om med bildletandet...Jag får sedan se till o låna, eller köpa in vad jag behöver. Hade jag tänkt;)

En Illustratör som jag verkligen har som idol kan man säga inom mitt yrke, är Adele Lorianne Sessler.
Hon skriver fantasyböcker, och illustrerar Otroliga illustrationer till sina berättelser.
Sånt kan jag tänka mig att jobba med, om världen hade varit lite enklare.









Någon dag ska jag bli lika duktig! träning o åter träning e det som gäller!


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jaa, träning är det verkligen som gäller det är fruktansvärt vackra bilder.



Om du vill kan du skicka upp din nyckel så tar jag med något du behöver när jag kommer ner? Hör av dig bara om det är något.

2010-06-10 @ 22:24:25
URL: http://ljungblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0