För tidigt?

Det känns som om julen börjar tidigare och tidigare för varje år. Inte har Oktobers rosa månad tagit sitt slut förän de röda julsakerna tar plats i butikernas hyllor.

Så när ska man börja pynta egentligen?
när är det för tidigt?

När den första riktiga snön föll här i Eskilstuna, nej inte föll, rasade ner utanför. så kunde jag inte låta bli att hamna i lite jul/vinterstämmning. Då tyckte jag att det var ok att låta min stjärna hänga kvar i vardagsrumsfönstret.

Hängde upp den där för några dagar sedan, för att testa, och då var det fortfarande sol ute. Då kändes det alltför tidigt. Men nu när snön faller ner på utsidan, och himlen är askgrå, så är jag glad att stjärnan lyser upp. För det är väll ändå det som julen handlar om?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0