Parfymfilosofi

Jag bara älskar att gå förbi en parfymbutik och känna lukten av alla de underbara dofterna! visst att de alla är blandade, men de luktar ändå inte så dumt tillsammans.

Varje parfym ger en unik doft som har ett alldeles eget intryck.
tuff, söt, diskret, stark, rosig, förförisk som exempel.
Alla har sin egen palett med dofter. En som de skapar för sig själva och som de tycker är sin egen.

Jag kan tänka mig också att alla uppfattar parfymer olika också, beroende på relationen till den doften. Kanske triggar den ett minne eller till en person man känner/känt. Såklart så kan minnena vara både dåliga och bra.
Men det finns inga ord som kan beskriva den känslan man får när man plötsligt minns något från en doft.

Till exempel en person som man tycker om<3



Min nuvarande palett består av: (från höger)
En fruktig parfym med doft av passionsfrukt till sommarn, som påminner mig om fruktsallad i solen.
(okännt märke, billigare parfym.)
En söt men vaniljdoft till vintern, påminner om julens söta smaker.
(200kr, the body shop)
Och en med söt blomdoft till lite finare tillfällen, den känns på någotvis mer elegant;) luktar otroligt gott!
(Lancome, tropiques, 400-500 kr. köpt på taxfree.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0