Informationsgrafik!?

Grafisk form och Informationsgrafik är de ämnena jag har på mitt schema för tillfället. Det är två kurser på halvfart, så jag har ytterligare ett antal veckor framför mig med det samma.
Grafika produktioner, används överallt! affisher, förpackningar, webbsidor, foldrar men mera. Och Det kan gå från att vara riktigt vackra konstverk, till avskalade linjegrafer.

Kursen Informationsgrafik finner jag som illustratör ytterst påfrestande. Här ska det vara informativt i första hand och att det ska vara estetiskt tilltalande får det vara om det passar sig till informationen och kontexten. mycket svårt!
Att det kan vara så svårt, att hålla nåt så enkelt som möjligt!



"Simplify it, but don't make it simpler." -  Albert Einstein


Bild gjord i Adobe Illustrator.

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Du skulle inte vilja vara jättegullig och lägga en (eller några) röster på mig i en tävling på kanal5.se ? :D

Det är en tävling om sveriges nästa modebloggare och jag hade blivit så glad om du ville rösta på mig!



Länken har du här http://kanal5.se/web/guest/mode/bloggjakt



Rösta sedan på Life by Matilda och du är klar ! =)

2010-09-21 @ 18:33:51
URL: http://lbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0