försoffad

Försoffad är tydligen ett nytt ord för många. Själv kan jag påstå att det är ett ord jag känner väldigt väl, och har fullt grepp om dess betydelse. Försoffad är då man är för trött för att göra någonting, kanske till och med för trött o seg för att gå och lägga sig. Denna seghet kan som oftast uppkomma då man ar lokerad i en soffa eller i liknande möbel med samma grad av komfort. Alla typer av elektronik med skärm kan öka försoffningen.

Om ni nu har förstått meningen med detta begrepp, så har ni även förstått vilket läge jag för närvarande befinner mig i. Seg och trött, och det är fredag. Så det är ok för mig att vänta med att lägga upp de dagsuppgifter jag ligger efter med att ladda upp. Ha en fortsatt skön fredag kväll/natt, syns imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0