The Caterpillar

Som ni säkert sett innana (eller kanske inte) så har jag en liten förkärlek till alice i underlandet. Jag älskar stilen  och karaktärerna så mycket att jag inte kan låta bli att bli inspirerad av dem! Och när jag krockar med en inspirartionsvåg lite då då så blir jag sugen på att designa min egen version av karaktärerna i den kända berättelsen. Innan har jag gjort "White Rabbit" och "The Hatter", och jag har länge skissat på hur "The Caterpillar" ska se ut. Jag har lagt upp ett par skisser här innan, men först nu börjar jag bli nöjd. Här är lineart-teckningen av det som hittils är min bästa version av "The Caterpillar".

"Bite Me"



Kommentarer
Postat av: Lilla Bina

Skulle du kunna tänka dig att lägga upp en bild på den galne hattmakaren? Blev nyfiken nu, en del av mina vänner tycker att jag påminner om honom (på ett roligt sätt då alltså) Hehe.. :))



Och tack för kommentaren på bloggen, och jag håller med dig, tacka bluray xD

2012-05-31 @ 13:16:40
URL: http://lillabinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0