Starkt begär.

Världens bästa böcker!

Hur mycket de än försöker med att få filmerna lika magkittlande och nervpirrande som böckerna med att lägga in en handfull vackra skådespelare, så kommer filmerna aldrig kunna mäta sig med böckerna. Som oftast.
enligt mig.

Även fastän jag är ett stort fan av bilder och att väcka olika känslor  och intryck med bild, så tycker jag aldrig att en annan bild kan tala lika mycket som en persons egen bild, en egen föreställning till hur personer eller världar ser ut.
Det är det jag vill kalla fantasi.

Att läsa en bok och ta in berättelsen, detta gör att man med sina egna bilder kliver in i den värld som beskrivs. Det är därför det är så svårt att göra film av böcker. Det är bara ett fåtal som kommer hålla med om att det är den världen de har läst om, eftersom alla far sina egna föreställningar om hur det ser ut.

Så istället för att ha en Edward i världen, så har alla sin egen döläckra bild av honom. Är inte det en lockande tanke ;)



Böckerna i serien Twilight av Stepanie Meyers
finns att köpa i box på de flesta bokshopsidor.
Detta var den billigaste jag hittade.

Den hamnar på önskelistan!


Kommentarer
Postat av: Malin

jag vet då vem som skulle va min Edward!

2010-06-06 @ 17:38:31
URL: http://artofmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0